”Man skal turde tænke ud af boksen – eller gaveæsken, om man vil…”
”Vi tror på, at nøglen til succes er høj kundeservice”. Det siger Lars Galvit og Thomas Dalsgaard, der for nylig har købt aktiviteterne i dp danmark. Målet er fremadrettet at skabe spændende indpakningsdesigns, der løfter oplevelsen for modtageren.
Et lunt glimt i øjet og humor spiller en stor rolle for de ”nye” ejere af dp danmark, som er specialister i gavepapir, bånd, æsker og poser i alle afskygninger.
Lars Galvit og Thomas Dalsgaard er de to herrer, der for nylig købte aktiviteterne i dp danmark, da virksomheden var kommet i økonomiske vanskeligheder, og med dp danmark har de fået en virksomhed, der er godt kendt af detailhandlen som leverandør af emballageløsninger. Sådan har det været siden 1940, og sådan er det stadigvæk. Nu i 3. generation for Thomas Dalsgaards vedkommende, der har familiemæssige relationer i ejerkredsen helt tilbage fra den oprindelige grundlægger af virksomheden.
Lars Galvit og Thomas Dalsgaard driver i forvejen firmaet Scanseason A/S, der har en betydelig markedsposition inden for non-food artikler til markering af højtider og fester – lige fra studentergilder til fødseldagsfesten, jul, nytår, påske og halloween. Det forretningsområde var oprindelig en del af dp danmark, men blev i 2006 udskilt som en selvstændig virksomhed med Thomas Dalsgaard som ejer, og senere kom Lars Galvit til som medejer. De to virksomheder ligger i dag dør om dør på samme adresse i Næstved. Og nu har de også samme ejere – igen.
“Vi er så gammeldags, at vi stadig tror på, at nøglen til succes er høj kundeservice”. Vi ved godt, at det lyder banalt, og vi beklager klicheen, men det er altså bare den måde, vi tænker og driver vores virksomheder på”, siger Lars Galvit og fortsætter: ”Det gennemsyrer vores organisation at give kunderne et godt produkt til den rigtige pris samt en god service. Det er i al sin enkelthed vores ”forretningshemmelighed” og årsagen til, at vi har vækstet og klaret os godt”.
Til at varetage den daglige ledelse af dp danmark har de to ejere indsat en erfaren herre fra detailhandlen i form af Claus Mathiesen, der gennem mange år selv har drevet egne butikker med herretøj, sportstøj mv. Herudover er der syv engagerede medarbejdere, der supporterer både de danske og udenlandske kunder på et eksportmarked i vækst.
Udvikling, design og individuelt tilpassede løsninger
Hos dp danmark har man en klar strategi i forhold til fremtidens emballage-løsninger: ”En gave skal have en flot indpakning med lækkert papir og bånd, som er med til at løfte den samlede oplevelse for modtageren,” siger Tine Jeilsø, der er en del af et kreativt team bestående af designere og grafikere, som udvikler løsninger til både Scanseason og DP Danmark.
”Vi bruger mange ressourcer på at udvikle nye, flotte designs – både til vores egne produkter, men ofte også individuelt tilpassede løsninger i samarbejde med vores kunder.
Det er én af vores styrker og et stærkt konkurrenceparameter, at vi i forbindelse med et kundemøde kan lave skitser og designoplæg, så vi hurtigt kan spore os ind på, hvad den enkelte kunde gerne vil have”, siger hun.
Salg- og marketing
Også salgs- og marketingchef Claus Mathiesen, der er kommet til dp danmark med nye, friske øjne pointerer, at nytænkning er vigtigt.
”Vi har mange dygtige konkurrenter, så det gælder om kontinuerligt at forny sig, produktudvikle og tænke utraditionelt. Nogle gange er den skøre eller skæve idé lige netop dét, der fører frem til den geniale løsning”.
Claus Mathiesen glæder sig til fremtiden, som han ser lyst på.