”Man skal turde tænke ud af boksen – eller gaveæsken, om man vil…”

”Vi tror på, at nøglen til succes er høj kundeservice”. Det siger Lars Galvit og Thomas Dalsgaard, der for nylig har købt aktiviteterne i dp danmark. Målet er fremadrettet at skabe spændende indpakningsdesigns, der løfter oplevelsen for modtageren.

“Vi er et stærkt team, Vi har det sjovt sammen og er stolte af vores produkter”.

Et lunt glimt i øjet og humor spiller en stor rolle for de ”nye” ejere af dp danmark, som er specialister i gavepapir, bånd, æsker og poser i alle afskygninger.

Lars Galvit og Thomas Dalsgaard er de to herrer, der for nylig købte aktiviteterne i dp danmark, da virksomheden var kommet i økonomiske vanskeligheder, og med dp danmark har de fået en virksomhed, der er godt kendt af detailhandlen som leverandør af emballageløsninger. Sådan har det været siden 1940, og sådan er det stadigvæk. Nu i 3. generation for Thomas Dalsgaards vedkommende, der har familiemæssige relationer i ejerkredsen helt tilbage fra den oprindelige grundlægger af virksomheden.

Lars Galvit og Thomas Dalsgaard driver i forvejen firmaet Scanseason A/S, der har en betydelig markedsposition inden for non-food artikler til markering af højtider og fester – lige fra studentergilder til fødseldagsfesten, jul, nytår, påske og halloween. Det forretningsområde var oprindelig en del af dp danmark, men blev i 2006 udskilt som en selvstændig virksomhed med Thomas Dalsgaard som ejer, og senere kom Lars Galvit til som medejer. De to virksomheder ligger i dag dør om dør på samme adresse i Næstved. Og nu har de også samme ejere – igen.

“Vi er så gammeldags, at vi stadig tror på, at nøglen til succes er høj kundeservice”. Vi ved godt, at det lyder banalt, og vi beklager klicheen, men det er altså bare den måde, vi tænker og driver vores virksomheder på”, siger Lars Galvit og fortsætter: ”Det gennemsyrer vores organisation at give kunderne et godt produkt til den rigtige pris samt en god service. Det er i al sin enkelthed vores ”forretningshemmelighed” og årsagen til, at vi har vækstet og klaret os godt”.

Til at varetage den daglige ledelse af dp danmark har de to ejere indsat en erfaren herre fra detailhandlen i form af Claus Mathiesen, der gennem mange år selv har drevet egne butikker med herretøj, sportstøj mv. Herudover er der syv engagerede medarbejdere, der supporterer både de danske og udenlandske kunder på et eksportmarked i vækst.

Lars Galvit og Thomas Dalsgaard købte for nylig aktiviteterne i dp danmark..

Udvikling, design og individuelt tilpassede løsninger
Hos dp danmark har man en klar strategi i forhold til fremtidens emballage-løsninger: ”En gave skal have en flot indpakning med lækkert papir og bånd, som er med til at løfte den samlede oplevelse for modtageren,” siger Tine Jeilsø, der er en del af et kreativt team bestående af designere og grafikere, som udvikler løsninger til både Scanseason og DP Danmark.

”Vi bruger mange ressourcer på at udvikle nye, flotte designs – både til vores egne produkter, men ofte også individuelt tilpassede løsninger i samarbejde med vores kunder.

Det er én af vores styrker og et stærkt konkurrenceparameter, at vi i forbindelse med et kundemøde kan lave skitser og designoplæg, så vi hurtigt kan spore os ind på, hvad den enkelte kunde gerne vil have”, siger hun.

Salg- og marketing
Også salgs- og marketingchef Claus Mathiesen, der er kommet til dp danmark med nye, friske øjne pointerer, at nytænkning er vigtigt.

”Vi har mange dygtige konkurrenter, så det gælder om kontinuerligt at forny sig, produktudvikle og tænke utraditionelt. Nogle gange er den skøre eller skæve idé lige netop dét, der fører frem til den geniale løsning”.
Claus Mathiesen glæder sig til fremtiden, som han ser lyst på.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023