”Klarborg brandet er kommet for at blive”

Familien Klarborgs store drøm går nu i opfyldelse. De søde, sjove finurlige Klarborgnisser vender hjem til familien, der fremadrettet selv skal stå for både design, salg og markedsføring og udvikling af markederne.

”Gennem mere end 20 år har Årsnisserne spredt julehygge i de danske hjem, og de er i dag en stor del af julen hos mange. Det er jeg utrolig stolt af, og jeg er meget taknemmelig for de mange ”fans”, som har mine buttede nisser stående fremme i julen. Det er fantastisk at have skabt et design, som mange kan se det samme i, som jeg”. Det fortæller Etly Klarborg, der står bag designet af de søde og sjove nisser.

Og efter 20 år med licenssamarbejder har Klarborg nu valgt selv at varetage hele distributionen til landets isenkramkæder og øvrige forhandlere.

”Jeg har haft mange gode år med mine licenstagere, men de seneste år har blot bekræftet mig i, at nisserne bør varetages af familien selv”, siger Etly Klarborg, og Martin Klarborg, der er idémanden bag Klarborgs fremtidsplaner, supplerer: ”Det er ganske enkelt drømmen for os alle i familien. Og selvom vores samarbejdspartnere har gjort det godt, så er det svært at vinke farvel til drømmen om at være med i forreste række. Forståelsen for universet er vigtig. Især for Etly Klarborg og derfor har vi i flere år følt at nisserne skal hjem til Klarborg”, fastslår Martin Klarborg, der sammen med sine brødre Mads, der står for branding og markedsføring, og Mathias, der står for Klarborgs butikker, har stiftet selskabet Klarborg Danmark A/S, der 1. januar overtog distributionen af Etly Klarborgs designs i Danmark og udland. Siden 2016 har det været planen, at Klarborg skulle med helt ind i maskinrummet i distributionen og salget af brandets populære designs, og således har Klarborgsønnerne været i gang med forberedelserne i snart to år.

De tre Klarborg brødre; Mads, Martin og Mathias i selskab med Søren Ibsen, der er ny medejer af virksomheden og Kenneth Børgesson, der er sælger..

Med i det nye selskab er også Søren Hylleberg Ibsen, der har stor erfaring med både iværksætteri og virksomhedsdrift. Han har været bestyrelsesformand for Klarborg Aps det seneste år, og er i dag medejer af Klarborg Danmark A/S.
Med den nye virksomhedskonstellation, vil man fremadrettet servicere de danske Klarborg forhandlere som hidtil, og det glæder de sig umådeligt meget til. Der står et stærkt professionelt team bag firmaet og Etly Klarborg har stor tillid til, at opgaven kan løftes af hendes nye ”samarbejdspartner”.

”Jeg er ikke i tvivl om, at mine sønner og medarbejderne i Klarborg Denmark A/S kan løfte opgaven, og jeg er super stolt af at vores fælles drøm nu går i opfyldelse. Det varmer mit hjerte at have alle mine designs under familiens vinger”, siger Etly Klarborg.


Nisseuniverset
Klarborg universet er stiftet af Etly Klarborg, og hun har udviklet brandet gennem mange år. I de seneste 10 år har Klarborg været yderst aktive på sociale medier, og det er især på grund af den branding, at Klarborg har fået sin plads i hjemmet hos mange jule-glade familier og samlere.


Nisserne i butikkerne
På spørgsmålet om, hvad det kommer til at betyde for detailhandlerne, at nisserne nu vender hjem, svarer brødrene:
”Det vil helt sikkert betyde, at de får et tættere forhold til os, der er vokset op med nisserne, og det, håber vi, kan gøre, at vi får spredt lidt ekstra julestemning. Men det skulle også gerne have den sidegevinst, at det hele bliver lidt nemmere. Det er klart, at kommunikation er en svær ting og særligt, hvis der er mange stationer imellem afsender og modtager. Det, at vi kommer til at tage telefonen direkte hos Klarborg, skulle gerne gøre, at det er lettere at få svar på ting, der handler om fx fremtidige designs, navneønsker, historien og andre ting, som kan give kollektionen og varen mere dybde”.

Mads og Martin slår også fast, at det nye set-up skaber en større stabilitet for forhandlerne.

”Det er en langsigtet plan. Vi kan som familie tage de rigtige beslutninger for brandet og sikre, at forhandlerne har produkter og også kan sælge dem i mange år endnu. Vi vil gerne ud til flere mennesker. Vi er meget stolte af vores designs og de følelser, vi hører at de vækker hos de mennesker, der køber dem. Derfor vil vi have stort fokus på, at de eksisterende forhandlere kan fortsætte og mærke den samme stærke opbakning, som de er vant til”, slutter Martin og Mads Klarborg samstemmende.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023