Årets farve 2017: Greenery – begyndelsen på noget nyt

”Et naturligt farvevalg fra Pantone; en farve, som faktisk gør et comeback på alt inden for design og mode”. Sådan lyder det fra Louise Klarsten fra ColorHouse, der repræsenterer Pantone i Skandinavien.

”Et naturligt farvevalg fra Pantone; en farve, som faktisk gør et comeback på alt inden for design og mode”. Sådan lyder det fra Louise Klarsten fra ColorHouse, der repræsenterer Pantone i Skandinavien.

Hun fortæller videre, at Greenery 15-0343 tilhører en farvefamilie, vi kommer til at se rigtig meget til i de kommende år. Ikke siden 70erne har den haft så stor en gennemslagskraft - måske fordi den repræsenterer begyndelsen på noget nyt, og dermed er kendetegnende for verden, som den er lige nu.

”Vi ser, hvordan nuancer, der ikke har været populære i mange år, nu diskuteres og vælges af vore designkunder rundt omkring i Skandinavien inden for alt fra møbler, mode, design, skønhed, emballage og biler. Det, der tidligere ansås for at være en farve, der var svær at arbejde med, er nu en accepteret farvefamilie, hvor Årets Farve 2017 er en af godbidderne”.

”At vælge Årets farve sætter fokus på det faktum, at både vi og vore kunder inden for design lægger et utroligt stort arbejde i såvel farvevalg som farvekombinationer i produkter og kollektioner til den kommende sæson. Farvevalg og materialevalg afspejler således tidsånden og er af stor betydning for udviklingen i designvirksomhederne. Farver er nemlig et af de vigtigste parametre, når der købes designprodukter, og de er en stor del af oplevelsen, hvad enten det gælder mode, indretning, design eller skønhed, netop derfor betyder farven rigtig meget for forbrugeren”.

Greenery 15-0343 kan på et billedligt plan symbolisere de grønne undertoner i vores tid; renere mad og miljø, og ikke mindst er det en tydelig markering af, at vi sætter pris på vores miljø, og at vi vil fortsætte med at gøre det – også på lang sigt. Og når tanken om et renere miljø bliver en selvfølgelighed, der understreges af, at symbolikken ikke længere har samme farve som naturen, er vi nået langt.

”Det er herligt at arbejde med designere som kunder, når ideen med design netop er at skabe løsninger og at se nye muligheder, og her kommer der til at ske rigtig meget inden for både materiale- og farvevalg i de kommende år. Samtidig kommer vi til at se et øget tryk på investeringer i grønt design og materiale-innovationer for en proaktiv forbruger, er alt, der kræves”, slutter Louise Klarsten.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023