Årets elev i Kop & Kande

Kamilla Ravnmose Madsen fra Kop & Kande i Viborg løb med titlen som Årets elev i kæden, en kåring, som hun er meget stolt af. ”Det er jo altid rart at blive anerkendt for det, man gør”, siger hun.

Foto: Kop & Kande.

Kamilla Ravnmose Madsen er netop blevet kåret til Årets elev i Kop & Kande. ”Det er et skulderklap og en anerkendelse af, at man gør det godt, og det er da dejligt at få den ros, når man er oppe imod så mange andre dygtige med-elever”, siger Kamilla.
Udgangspunktet for kåringen var den fagprøve som Kamilla afleverede tidligere på året, i forbindelse med afslutningen af sin elevtid på Handelsfagskolen. Kamilla skrev om Berndes b.green stegepander, der er produceret af 100% genanvendt aluminium, og som forhandles af Thuesen Jensen. Kamilla fik 12 for sin opgave.

Foto: Kop & Kande.


”Jeg brænder for miljøet, og derfor var det naturligt for mig at vælge et produkt, der sætter fokus på netop miljøvenlighed og genbrug”, fortæller Kamilla. Samtidig var stegepanderne et nyt produkt i butikken.
”Jeg ville skabe en kampagne, der gav mening for kunderne, og som kunne give noget ekstra.


Kamilla valgte at samarbejde med en anden butik i Viborg nemlig ”Grøn fornuft”, der er bæredygtig, Danmarks første Naturli’-forretning, og som drives af Viborg HK.
”Jeg mødtes med dem, og vi aftalte, at købte man en Berndes b.green stegepande hos os, fik man voucher til varer i ”Grøn fornuft”. Det var en win win. Det gav noget ekstra til salget hos os, og det gav dem mulighed for at komme i kontakt med flere kunder”, fortæller Kamilla.
Hun lavede også en demonstration af pandekagepanden i butikken med stor succes og mange solgte pandekagepander.


Kampagnen løb over to uger og blev naturligvis fulgt op af markedsføring på Facebook og Instagram, og i den periode solgte butikken hele 34 Berndes b.green stegepander.

Årets elev i Kop & Kande_01.

Storytelling
Kamilla er ikke i tvivl om, at storytelling er vigtig. Ikke mindst med produkter som Berndes b.green stegepanderne. ”Man kan stå med panden og fortælle kunden, at her er der brugt 28 aluminiumsdåser, og her er der brugt 34 dåser. Det vil kunderne gerne høre”.
Kamilla fortæller også, at hun fik god opbakning fra Thuesen Jensens sælger og fra baglandet i forhold til f.eks. at skaffe certifikat på, at det var genbrugsaluminium. ”Jeg ville jo ikke lave greenwashing”, siger hun med et smil, og certifikatet indgik desuden også i fagprøven.
Herudover omfattede Kamillas plan morgenmøder for at gøre det til et fælles forretningsprojekt, og yderligere en konkurrence om, hvem der kunne sælge flest pander i perioden.

Det er vigtigt at have elever
Peter D. Therkelsen, der af adm. direktør i Kop & Kande, fortæller, at man for at blive indstillet til årets elev yderligere skal være aktiv på skolen og have en god forståelse for at omdanne teori til praksis i hverdagen – både i forhold til leverandører og produkter, men i høj grad også mod kunderne.
”Herudover skal man være en god kollega, medstuderende og holdspiller, og man skal udvikle sig i elevtiden – både fagligt og praktisk men også som menneske, og så skal man være en god ambassadør for kæden og flittig i butikken”, lyder det fra Peter Therkelsen, der videre fortæller, at Handelsfagskolen indstiller tre kandidater, hvorefter man på kædekontoret læser deres fagprøver igennem og tager endelig stilling til, hvem, der skal løbe med prisen som årets elev.


”Det er vigtigt for Kop & Kande at have elever. Vi kan se, at mange af eleverne efter endt uddannelse fortsætter deres karriere hos os. Ved at kåre årets elev viser vi, at vi rigtig gerne vil have dygtige og engagerede elever, og så skal vi naturligvis fejre dem, når de gør det ekstraordinært godt”, fastslår Peter Therkelsen.

Foto: Kop & Kande.


Nye udfordringer
Kamilla blev fastansat i butikken i Viborg efter endt elevtid, og hun er meget glad for isenkrambranchen.
”Det er en dejlig branche med masser af muligheder for videreudvikling og masser af gode oplevelser. Jeg begyndte i butikken som juleassistance, da jeg var 19 år, og jeg har fået en rigtig god forståelse af branchen og af, hvad det kræver at drive en detailbutik. Jeg har haft nogle fantastiske læremestre med indehavere i butikken og en meget dygtig lærer, Morten, på Handelsfagskolen. Men jeg er 23 år, og verden ligger åben, så nu skal jeg prøve noget andet. Om det bliver på kædekontoret eller hos en grossist eller andet, det må tiden vise”, slutter Kamilla.
Det er i hvert fald ingen tvivl om, at vi kommer til at se mere til hende i design- og interiørbranchen i fremtiden.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

03.01.2025Designbase.dk

Fuldt fokus på EU’s konkurrenceevne

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023