Trends, tendenser og talenter samlede designbranchen
Formland var mødestedet for design- og interiørbranchen 2.-5. februar i MCH Messecenter Herning.
Messens 66. udgave bød på masser af inspiration, 462 veloplagte udstillere og den succesfulde nyskabelse ONE.
Med interiør og design som omdrejningspunktet sluttede Formland søndag efter fire travle dage med trends, tendenser og talenter i fokus. 462 udstillere bød på et væld af produktnyheder og spændende kollektioner, mens branchens bedste lærte fra sig på daglige workshops i trendzonen THE COMMON SENSE SHOP og på foredragsscenen SPEAK UP. Også det nye designområde ONE og talenterne på iværksætterområdet CREATORS COMMUNITY tiltrak mange besøgende, der ville se nærmere på de unikke udstillere og den spirende talentmasse.
Én af dem, der benyttede muligheden for at hive ny inspiration med hjem, var administrerende direktør og medejer af Illums Bolighus i Aarhus, Susie Harboe Kristensen, som havde fundet 10 nye leverandører og en masse inspiration på messen:
- Det er altid en fornøjelse at komme på Formland, men især det nye område ONE gav virkeligt et friskt pust. Det var både fornyende og positivt uforudsigeligt og samtidig meget i tråd med vores stil, så jeg fandt en masse inspiration der, sagde Susie Harboe Kristensen.
Blandt de besøgende var også Jørgen Højrup Jensen fra Kop og Kande i Farsø og Aars. Han havde brugt to dage på Formland for at købe ind til sine butikker og blive opdateret på tidens trends:
- Formland er en meget inspirerende messe. Her kan man se, hvilken vej trenden går, mærke produkterne og pleje netværket. Vi er kommet her gennem 28 år, så det er efterhånden blevet en tradition, sagde Jørgen Højrup Jensen.
Begejstrede udstillere
Blandt udstillerne var der bred optimisme efter den 66. udgave af Formland. Designvirksomheden Hübsch har udstillet på Formland stort set hver gang, siden de startede i 2010, og de var yderst tilfredse efter nogle veloverståede messedage:
- For os er Formland en vigtig platform for at komme ud og møde vores danske kunder. Det er en unik mulighed for at komme ud og se kunderne i øjnene og lade dem mærke vores produkter, og derfor har vi også allerede booket en stand til Autumn-messen, sagde Daniel Henriksen, marketingchef og medejer af Hübsch.
Også Rikki Tikki Company, som havde syv brands med på Formland, er en hyppig genganger på messen, og de var begejstrede efter nogle succesfulde dage:
- Formland er et fantastisk mødested. Vi har haft nogle travle dage, hvor alle mand har været booket op. Det har været den bedste forårsmesse i mange år, sagde Kirsten Sander Iversen, salgsdirektør i Rikki Tikki Company.
Høj faglig kvalitet
Hos ledelsen i MCH var der taknemmelighed efter fire velgennemførte messedage:
- Jeg glæder mig over de mange positive tilbagemeldinger fra både udstillere og besøgende, og er taknemmelig for at hele branchen har været med til at skabe en flot og inspirerende messe med masser af fornyelse og høj faglig kvalitet, sagde Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.
Formland Spring 2017 blev besøgt af 10.610 branchefolk fordelt på 29 lande.
Formland finder næste gang sted fra torsdag den 17. august til søndag den 20. august 2017 i MCH Messecenter Herning.
Yderligere information: Projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm, MCH, mbf@mch.dk, tlf. 9926 9944