Tendence flytter til juni fra 2017

Tendence i Frankfurt er netop forbi. 24.000 indkøbere gæstede messen, hvilket dog var et fald på godt 3.000 besøgende i forhold til 2015. Netop for at imødegå de forandringer, der sker i branchen, vil Tendence fra 2017 ligge fra 24.-27. juni.

Mere end nogen anden fagmesse står Tendence for forandring og ikke mindst for at søge at leve op til de forandringer, der sker i den internationale forbrugsvareindustri.

Mere end 24.000 indkøbere (mod 27.466 i 2015) besøgte messen med de 955 udstillere fra 45 lande. Godt 20 pct. af indkøberne var internationale, hvilket er uændret i forhold til 2015. Ud over Tyskland kom de besøgende således fra Schweiz, Østrig, Italien, Kina, Holland, Belgien, Polen, Japan og Spanien.

Der blev lagt ordrer, og generelt var stemningen positiv, men en del af snakken blandt udstillere såvel som indkøbere gik også på det faktum, at Tendence fra 2017 flytter til nye datoer – nemlig fra 24.-27. juni, hvilket altså er før TrendSet og Nord-Stil.

En videreudvikling
Konceptet er en videreudvikling af et veletableret event med et udvidet koncept med stærkere fokus på produktsegmenter til foråret og sommeren det efterfølgende år. Indkøberne vil samtidig have mulighed for at se de nye produkter til vinteren meget tidligere end før, og for de dele af branchen, der køber stort ind, vil disse forandringer have specielt store, strategiske fordele.

”Fra 2017 peger alt på, at vi kan forvente vækst. Netop for at styrke den tendens udbygger vi Tendence-profilen med flere med nye produktgrupper, såvel som vi sætter yderligere fokus på de eksisterende. Bl.a. er det vores plan at tiltrække storindkøberne til Frankfurt”, lyder det fra Philip Ferger, Group show director.

Han slår i øvrigt fast, at Tendence har mere end 800 år på bagen, at messen dermed er den ældste fagmesse i verden, og at man bestemt ikke har tænkt sig at ligge på den lade side.

”Vi har messekulturen i hjertet”, siger han. Dog indrømmer han, at man har haft en del udfordringer de seneste år.

”Første skridt i den rigtige retning er, at vi nu har en separat struktur og organisation, så vi kan skabe vores 100 pct. eget show med sine egne vækstmuligheder”, forklarer Philip Ferger.

Han fortæller, at ”seasonal decoration” bliver en del af messen, og at ”home textiles” også kommer til at spille en rolle i større grad end i dag.

Outdoor ser han også som et muligt vækstområde på det nye Tendence, og så er planen at promovere messen som et stærkt brand inden for ”dining-sektoren”.

”Vi planlægger et område med arbejdstitlen ”Kitchen”, men målet er at skabe et område med et miks af køkken og borddækningsprodukter”, lyder det fra Philip Ferger, der videre siger:

”Men generelt skal vi præsentere nyheder for de europæiske indkøbere til 2. halvdel af året omfattende bl.a. julen og med et blik videre på foråret for storindkøberne”.

Om grunden, til at man nu rykker messen til juni, fortæller Philip Ferger, at messen er blevet mindre og mindre over de senere år, og at en messe slut august ikke længere matcher så godt med producenternes produktionscyklus. Og i forhold til Ambiente slår han fast, at hvor Ambiente er det store containerskib, der støt sejler derudad, vil Tendence være den lille speedbåd, der hurtigt kan omstille og tilpasse sig.

Næste Tendence holdes således i Frankfurt fra 24.-27. juni 2017.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023