Ny energi og inspiration på Formland

Når Formland slår dørene op, sker det med netværk, business og inspiration til interiør- og designbranchen. ONE platformen er næsten fordoblet i antallet af udstillere, og således kan detailhandlerne se frem til 10 haller med nyheder og inspiration.

Igennem 33 år har Formland samlet fagfolk med passion og kærlighed for design og interiør. Og fra 17.-20. august sker det igen, når de forventede 450 udstillere og godt 12.000 besøgende fra ind- og udland gæster Messecenter Herning til nogle inspirerende dage, hvor designbranchen mødes, netværk skabes, handler indgås, og butikker opdateres med et væld af design- og interiørnyheder. 

Formland fylder denne gang 10 haller med nyheder og inspiration - heriblandt belysnings- og isenkramhallerne LIGHTING og DINING samt trendzonen Galerie Éclectique, som er udarbejdet i samarbejde med Anette Eckmann.

Og Formland fortsætter den fantastisk fine udvikling, messen har været inde i de seneste par sæsoner, og ikke mindst ONE er vokset til næsten dobbelt størrelse med masser af nye og spændende udstillere, fortæller Mai-Britt Risvig Flyvholm, der er projektleder på Formland.

Hun fortæller videre, at grunden til Formlands succes bl.a. skal findes i, at man har søgt at udvikle på de områder, hvor der kunne udvikles, at man har holdt fast i at gøre det, man er gode til og samtidig har holdt fast i Formlands DNA.

”Vi har udviklet messen med markedet, og så betyder det jo også noget, at markedet nu er inde i en god stime. Vi fornemmer en rigtig positiv ”vibe”. Mange udstillere vælger større stande, og det er en god indikation af, at interiør- og designbranchen er ”back in business”, siger Mai-Britt Risvig Flyvholm.

Hun er heller ikke i tvivl om, at ONE platformen også har været med til at trække nye udstillere til. ”Mange virksomheder kan nu se og mærke, at Formland med ONE er det rigtige sted at være for dem. Og med de nye udstillere kommer der naturligvis også en ny type besøgende”.

I februar valgte Formland for første gang at tage entré. Det skete for at sikre, at det var de rigtige besøgende, der kom på messen, og det sker igen til Formland Autumn. 

Designbrands flokkes til Formland

ONE blev lanceret på Formland Spring, og man udvider denne gang med endnu flere danske designbrands. Området ekspanderer således fra 44 til 75 udstillere og melder alt udsolgt til Formland Autumn.

I ONE samles design- og interiørbranchens frontløbere og udstillere af originalt og innovativt design, og de besøgende får mulighed for at gå på opdagelse blandt en række unikke brands, der har det til fælles, at de alle udstiller originalt, trendy eller ”one of a kind” design.

ONE havde premiere under Formland Spring 2017, hvor design- og interiørmessen i samarbejde med trendforsker og livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg havde udvalgt en række toneangivende udstillere til det nye koncept. Dengang var der 44 udstillere i ONE, men på grund af den store interesse for området, er konceptet blevet udvidet, så der på Formland Autumn er hele 75 ONE-udstillere af interiør, småmøbler, kunsthåndværk og belysning.

”Vi er enormt stolte over den flotte modtagelse, som ONE har fået, og vi glæder os over, at både besøgende og udstillere er med til at gøre ONE til en så attraktiv del af Formland, at vi allerede længe før sommerferien har kunnet melde udsolgt i dette område”, siger Mai-Britt Risvig Flyvholm, projektleder på Formland.

Velkendte og nye udstillere

Blandt gengangerne i ONE-hallen kan besøgende se frem til at møde New Mags, Aviendo, OYOY Living Design, L:A Bruket og en række kreative keramikere, men også nye udstillere som Nomess Copenhagen og FDB Møbler kan opleves i ONE til august:

”ONE-konceptet passer rigtigt godt til os, fordi vi både rummer noget historie og noget helt nyt. Vi tror på, at det er her, vi kan få flest potentielle kontakter, så vi glæder os meget til at tage hul på vores første messe og komme ud og vise vores mange klassikere og produktnyheder frem”, siger Ole Kiel, Managing Director for FDB Møbler.

Hos Nomess Copenhagen er der også store forventninger til den kommende Formland Autumn-messe, hvor livsstilsbrandet, der primært er kendt for deres farverige akryl, vil lancere en hel ny linje af småmøbler i ONE:

”Vi fejrer vores 10 års jubilæum i år, og her kommer vi ud i en stærkere version 2.0 med nogle store produktnyheder, som vi gerne vil vise frem i Danmark. De fleste danskere kender Nomess, men vi vil også gerne, at de skal kende den nye side af vores brand, som i højere grad er et livsstilsbrand med design til hele boligen. Her ser vi Formland som den oplagte platform til at udbrede dette kendskab”, siger Mette Eskerod Foldager, kommunikations- og PR manager for Nomess Copenhagen.  

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Virksomheders viden om materialer skal boostes

22.03.2024Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kandes årsresultat 2023

22.03.2024Designbase.dk

Skal jeg holde lukket på forårets helligdage?

21.03.2024Designbase.dk

Hübsch har deltaget i et kartel

21.03.2024Designbase.dk

Bolia får nyt logo

21.03.2024Designbase.dk

For få søger ind på erhvervsuddannelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023