Add this: 

BRUGSKUNST

Mumi vågner af sit vinterhi

Dette års Mumi nyheder som kun sælges i denne vinter sæson, er historien om Mumi der vågner af sit vinterhi og ser vinteren for første gang.

Fakta

Vejledende udsalgspriser:

Krus, 30 cl koster 149,95 kroner.

Minikrus koster 199,95 kroner for 4 stk.

Skål, 15 cm koster 199,95 kroner.

Lang ske, 2 varianter koster 79,95 kroner pr. stk.

 

Forhandler information
Serien er i butikkerne fra 1. oktober 2015 til og med 29. februar 2016.
Nærmeste Mumi-forhandler oplyses på tlf. 87 20 11 00.

 

For yderligere information og billedbank, kontakt venligst:

Anne Wehner | PR & Corporate Communications Manager

M +45 2271 0302 | anne.wehner@fiskars.com

 

Julie Maria Jakobsen | PR Coordinator

M +45 5016 6565 | julie.jakobsen@fiskars.com

I Tove Janssons ’Mumis Vinter’ sover Mumierne normalt vinterhi, men Mumi vågner midt under den mørke vinter og kan ikke falde i søvn igen. Han står op og tænder en gammel olielampe og synes, det er et mærkeligt syn, der møder ham; hele hans familie ligger og sover, alle møbler er dækket til, og sengene står rundt om pejsen for at holde varmen. Udenfor er der mere mærkeligt hvidt pulver, der daler langsomt fra den mørke himmel ned over Mumidalen og gør den ugenkendelig hvid. Da en Mumi ikke lader sig skræmme let, træder Mumi ud i sneen og drager på vintereventyr.

"Jeg har set hele året, selv vinteren. Jeg er den første Mumitrold, der har oplevet hele året”
- Mumi, Mumis vinter, 1957.

Arabias elskede serie af Mumi krus, skåle og bestik bliver denne vinter kort udvidet med vintersæsonens produkter.  Farvekombinationen på serien er hvid, grå og sort med små farvestænk.  Motiv, såvel som farver, er oplagt som årets julegave for både voksne og børn.

Om Fiskars Denmark A/S

Se showroom

Fiskars er et førende brand af funktionelle, brugervenlige og holdbare designløsninger af håndværktøj med mere. Fiskars’ produkter udspringer af ægte inspiration og er designet til at løse opgaven på den mest ubesværede og intuitive måde.

Fiskars blev grundlagt i 1649 og er den ældste virksomhed i Finland. Vi har arbejdet med redskaber, skæreforarbejdning og opgaver i stål lige siden, vi begyndte for 360 år siden. Vi har rødder i byen Fiskars, et idyllisk center for kunst og design, hvor moderne æstetik møder gamle håndværkstraditioner. Fiskars lancerede verdens første saks med plastikhåndtag i 1967. Siden da er de orange sakse solgt i mere end 1 milliard eksemplarer på verdensplan, og deres ikoniske status har resulteret i, at Fiskars’ orange farve er blevet synonym med sakse over hele kloden. Fiskars er verdens sakse-brand nummer et.

Fiskars er en førende global leverandør af forbrugerprodukter til hjem, have og fritid. Koncernen har en stærk portefølje af betroede internationale brands – herunder Fiskars, Iittala, Gerber og Buster. Det associerede selskab Wärtsilä er også en vigtig del af koncernen og udgør sammen med Americas, EMEA o.a. Fiskars’ driftssegment. I 2014 kunne Fiskars berette om en nettoomsætning på 768 millioner EUR, og virksomheden tæller i dag omkring 4.800 medarbejdere.

Læs mere om Fiskars på www.fiskarsgroup.com.