Add this: 

INTERIØR

Lys i løgkrukken

Dette forår er det blevet tid til at genfortolke en anden af hverdagens klassiske brugsgenstande – Lyslygten.

Da Bjørn Wiinblad Denmark sidste år lancerede det karismatiske ”Blomsterhoved”, betød det et skridt i den mere minimalistiske retning for Wiinblads kendte univers. Et par enkelte blomsterstilke stukket ned gennem hovedets hulmønster er nemlig nok til at skabe illusionen af frodig blomsterkunst, og med afsæt i blomsterhovedets enorme popularitet tager Bjørn Wiinblad Denmark nu designeksperimentet videre. Dette forår er det blevet tid til at genfortolke en anden af hverdagens klassiske brugsgenstande –  Lyslygten, som med forminspiration fra Wiinblads ikoniske løgkrukker og hulmønster fra blomsterhovedet, inviterer til lysfest indenfor og udenfor og suppleres af to forskellige fyrfadsstager med flowerpower-effekt.

Det ligner bogstavelig talt en lys ide at konvertere Wiinblads ikoniske lågkrukker til lanterner – og Wiinblad ville uden tvivl have bifaldet det. Selv holdt han ofte middagsselskab kun i skæret fra levende lys, og med forårets nye lygtedesign er der rig mulighed for at lyse både inde- og uderummet op. Lyslygterne findes nemlig i to forskellige størrelser til hhv. bloklys og fyrfadslys og er oplagte at samle i dekorative klynger, der sender lysstrålerne ud i rummet som en hyggelig aura. 

Til forårets florale lysfest hører desuden endnu en lille nyhed – Flowerhead Fyrfadsstage. 

  • Bjørn Wiinblad Lyslygte i hvidt porcelæn med gråt motiv findes i to størrelser (H: 13 cm og 21 cm) og koster hhv. 199,95 og 399,95 kr. (vejl.)
  • Flowerhead Fyrfadsstage i hvidt porcelæn findes i to varianter, der begge koster 199,95 kr. (vejl.): Fyrfadsstage (Ø: 12 cm) med huldekoration udformet som blade- og blomsterhår. Fyrfadsstage-sæt á to stk. (H: 5 cm) med huldekoration og bemalet, gråt kvindeansigt.

Om ROSENDAHL DESIGN GROUP

Se showroom

Innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition – det er nøgleordene bag Rosendahl Design Group. Det er vores ambition at skabe nyt, holdbart design i den kvalitet, dansk design er kendt for verden over – og samtidig profilere og værne om dansk designskat ved at genopdage klassikere.

Fællesnævneren er produkter, der gør hverdagen smukkere og skaber værdi for vores kunder. Vi er stolte af at repræsentere en brandportefølje, der favner nytænkende design til hjem og bord og en række af dansk designs elskede klassikere.

Vores brandportefølje inkluderer otte brands: Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen Denmark, Bjørn Wiinblad Denmark, Lyngby Porcelæn, JUNA, Arne Jacobsen Clocks og Global.