Kop & Kande kom ud af 2021 med fint overskud

På Kop & Kandes netop afviklede generalforsamling blev andelshaverne præsenteret for endnu et flot årsresultat. Kop & Kande kæden kom ud med et overskud på 29 mio. kroner i 2021.

Foto: Kop & Kande.

”Trods lukkede butikker i begyndelsen af 2021 kom Kop & Kande stærkt ud af 2021 – faktisk med det bedste resultat nogensinde. Vejen til resultatet har ikke være snorlige, men fyldt med udfordringer – nedlukningen vendte op og ned på alting. Men den omstillingsparathed og fleksibilitet, der er i Kop & Kande er enestående. Vi lærte meget under pandemien. Vi fandt vej, når kunderne pludselig ikke kunne besøge os fysisk i butikkerne og forsyningssikkerheden vaklede, og butikkernes omsætning og manglen på varer og mængder udeblev. Det var en ny hverdag vi skulle forholde os til”, udtaler Peter Therkelsen, adm. direktør Kop & Kande.


Men hårdt arbejde fra de selvstændige butiksindehavere kombineret med en god digital platform i kæden og kundernes fokus på produkter til hjemmet betød et tilfredsstillende resultat.


”I 2021 har der været fuld fokus på yderligere udvikling af nethandlen og i august måned gik vores nye platform live. Det har hele tiden været Kop & Kandes strategi, at aktiviteterne på nettet og i butikkerne skal smelte mest muligt sammen. ”Click & Collect” og ”Reserver i butik” skaber meget omsætning. Kunderne er glade for, at de kan vælge varer hjemme og afhente dem i en butik. Kunderne er også tilfredse med, at ombytning og reklamationer kan håndteres, uden at de skal sende varer frem og tilbage. Det er en effektiv og tryg måde at handle på, som kunderne benytter meget”, fastslår Peter Therkelsen.


Man har et stort fokus på online markedsføring – og det er øget markant de sidste 4 år, og ligeledes har der været fokus på det visuelle udtryk, som er løftet til et højt niveau. Det er heller ikke gået stille for sig i butikkerne. I 2021 har flere opdateret deres butikker til Kop & Kandes nye butikskoncept - og flere er flyttet til nye, bedre og større placeringer.


”Kunderne efterspørger muligheden for at blive præsenteret for et stort udvalg af varer og opleve den personlige kontakt i butikken. Rådgivning og service er vigtigt, når man køber ind til madlavning og servering. Kunderne går op i både funktionalitet, skønhed og nyheder, og det er et butiksbesøg, der skaber den oplevelse”.


Igen et solidt regnskab
På generalforsamlingen blev årsrapporten præsenteret, og Kop & Kande har 2021 igen leveret et godt resultat.
”Resultatet er skabt i fællesskab, og vi er stolte af at vise, at det stadig er muligt at drive en kæde med fokus på service, faglighed og oplevelser – og samtidig tjene penge. Et tæt samarbejde mellem kæden og medlemmerne og konstant fokus på kundernes ønsker er vores nøgle til succes”.


Det netop offentliggjorte regnskab for 2021 viser en nettoomsætning (varekøb) på 580 millioner og årets resultat endte på 29 mio. kroner. Kædens omsætning ligger på knap 1,1 mia. kroner.
Kop & Kande A.m.b.a. udlodder i forbindelse med generalforsamlingen 25,3 mio. kroner til kædens 102 butikker, som fordeles efter deres andel af varekøbet.
-PF

Relateret indhold

02.05.2024Designbase.dk

JYSK sparer 920.000 kilo plastik om året med nyt tiltag

02.05.2024Designbase.dk

Det er nu de bedste elever skal indstilles til Fagprøveprisen

01.05.2024Designbase.dk

140 mio. kr. skal sikre mere liv i bymidter

01.05.2024Designbase.dk

Forbrugerne foretrækker at handle hos producenten

30.04.2024Designbase.dk

Sådan kan I lette likviditetspresset på jeres virksomhed

30.04.2024Designbase.dk

Unge under 18 år i sommerjobs?

29.04.2024Designbase.dk

Kunstig intelligens i detailhandlen

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023