Kop & Kande kan sit kram

Isenkramkæden Kop & Kande kom ud af 2014 med et rekordregnskab. Også for 2015 ser tallene foreløbigt gode ud, og ifølge Peter Rønn, administrerende direktør, skyldes det blandt andet en positionering på faglighed og service.

Peter Rønn, administrerende direktør hos Kop & Kande.

Om Peter Rønn

Stilling: Administrerende direktør hos Kop & Kande siden 2009.

Uddannelse: Akademiøkonom med speciale i detailhandel.

Tidligere stillinger: Leder i Dansk Supermarked, uddannelseskonsulent på Handelsfagskolen i Skåde, administrerende direktør hos Team DS.

Hvordan bliver Kop & Kande-kæden drevet?
Kop & Kande drives ud fra devisen ’professionel detailhandel koblet med købmandsskab og passion’. Det er ikke alt, man kan gøre op i regneark, og derfor lægger vi også meget vægt på passion.

Vi sigter desuden efter at have høje kompetencer, og dem får vi ved at kombinere faglighed og personlig service. Indehaverne af Kop & Kande-butikkerne elsker deres fag, og alle ansatte arbejder ud fra mantraet ’spørg og få svar’. Det er en kombination af det, der gør, at vi klarer os så godt, som vi gør.

I kunne fremlægge et rekordregnskab for 2014 – hvad vil I gøre for at fortsætte den positive fremgang?
Vi vil fortsætte med at fokusere på faglighed og personlig service, for med dét kommer vi langt, og så arbejder vi hele tiden med, at vores fokus er på kunden og med udgangspunkt i kunden. Og det virker.

Lige nu vækster vi voldsomt på interiør- og gavesegmentet, og der har vi masser af muligheder for at vækste endnu mere inden for de fleste af vores kategorier.

Hvad adskiller Kop & Kande fra andre isenkramkæder?
Den helt store forskel er, at vi er en frivillig kæde. Det er indehavernes egne butikker og egne penge, og det betyder, at de går lidt længere end andre nok vil gøre. De giver lige fem procent ekstra, og de har et meget stærkt vinderinstinkt.

Og så har vi det sådan, at et skarpt tilbud er en selvfølge og ikke et bærende konkurrencebarometer. Det er også et punkt, vi føler, at vi adskiller os på.

Hvordan ser fremtiden ud for Kop & Kande?
Vi har en oplevelse af, at fremtiden ser lys ud. Vi føler, at vi står over for en masse muligheder, som blandt andet hænger sammen med, at forbrugerne ændrer adfærd. Vi transformerer os sådan, at vi er klar til at imødekomme den ændrede adfærd hos forbrugerne, og vi har en forventning om, at vi også i fremtiden er en af de stærkeste kæder i specialdetailhandlen.

Der er heldigvis masser at rive i, uden at man nødvendigvis skal ”vende hele verdenen om”.

Hvad er det bedste ved dit job?
Det bedste ved at arbejde hos Kop & Kande er, at jeg arbejder sammen med nogle dygtige, glade og respektfulde mennesker. Det gælder både indehaverne og medarbejderne. Jeg er gennemstolt af at være ansat i en virksomhed, som har den kultur, at det er mennesker, der gør forskellen.

Vi har heldigvis også fået et ry om, at Kop & Kande et godt sted at arbejde, og det kan jeg kun skrive under på. Vi kan vores kram, og vi er stolte af det arbejde, vi leverer.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023