Jul i en ny og moderne fortolkning

Stelton Christmas Collection er Steltons helt nye bud på en julekollektion. Den beskrives som essensen af den klassiske jul i en ny og moderne fortolkning. Kollektionen lanceres som et fuldt koncept, og planen er at udbygge den år for år.

Alle ornamenterne leveres med både en rød og en grøn snor. ”Vi ser grøn som den nye farve til jul”, lyder det fra Marie Ihlemann. .

”Det er vores mål at tilføre traditionel skandinavisk julepynt et arkitektonisk og tidløst design, som skaber atmosfære og passer ind i et hvert hjem”. Sådan lyder det fra Marie Ihlemann, marketing direktør hos Stelton.

Julen er en særlig tid fuld af traditioner for både store og små. Derfor har Steltons juleunivers, Stelton Christmas, taget sit udgangspunkt i det velkendte flettede julehjerte, engle og dekorative julekugler, og således fanges essensen af den klassiske jul i en ny og moderne fortolkning i børstet messing og rene linjer.

Det er første gang, at Stelton lancerer en julekollektion, og Marie Ihlemann fortæller, at grunden til, at man lancerer en julekollektion netop nu, er fordi man så et hul i markedet mellem den klassiske, traditionelle Georg Jensen jul, som det meste af Danmark elsker, og den mere moderne, utraditionelle og meget lidt julede jul, der skabes på rigtig smuk vis af de nye unge brands.

”Med vores julekollektion vil vi gerne være tro mod vores DNA. Vi søger at forene det traditionelle og det magiske ved julen - og tviste det med noget moderne, for netop der ser vi også huller i markedet”.

”Samtidig ser vi nu en positiv fremgang i andre af vore produktgrupper, og dermed mente vi, at det nu var tid til at lancere Stelton Christmas.

Det smukkeste julevindue med Stelton Christmas

På Formland vil en række butikker fra hele landet konkurrere om at pynte det smukkeste julevindue med Stelton Christmas Collection, og kun fantasien og kreativiteten sætter grænser.

Udsmykningen finder sted fra torsdag 18. august til fredag 19. august kl. 12.00, hvor afstemningen begynder. Vinduerne bedømmes dels af publikum på Formland, der kan stemme om, hvilket vindue der er det smukkeste, mest anderledes eller mest kreative, og dels af en dommerkomité.

Vinderbutikken modtager Stelton Christmas produkter til en værdi af 10.000 kr. (vejl. udsalg) samt 10.000 kr. til en festlig aften for vinderbutikkens ansatte. 

En komplet serie
Med sit nye juleunivers håber Stelton på at være med til at skabe nye traditioner i de danske hjem. Det er således en fuld kollektion, der lanceres, så de danske interiør- og designbutikker for alvor har noget nyt, de kan præsentere for forbrugerne, men planen er naturligvis også løbende at udbygge kollektionen.

”Lige nu samarbejder vi med to designduoer; Halskov & Dalsgaard og Nordentoft & Secher Kau, der hver især har designet elementer til kollektionen”.

I Stelton Christmas-kollektionen ses bl.a. små, enkle ornamenter; engle, kræmmerhuse og hjerter, der kan pynte på en lærkegren i julemåneden, eller som kan hænge på juletræet. Her ses en smuk bonbonniere, store julehjerter til ophæng med mere. Alt sammen i et tidsløst design.

”Vores idé er at fortsætte med det tidløse og kombinationen af det traditionelle og det moderne, men vi ser masser af muligheder i at samarbejde med flere designere i årene, der kommer, så eksempelvis unge familier, der skal til at starte deres egen jul, kan samle på Stelton Christmas”, fastslår Marie Ihlemann.

I kollektionen findes også et kalenderlys, der naturligvis får nyt design hvert år, og der findes smukke duge i mørkegrøn og dyb, varm rød.

For at sikre den optimale præsentation ude i butikkerne har Stelton designet en vogn inspireret af en hestevogn, men i en mere nutidig, enkel og diskret udgave.

”Vi kommer med en julekollektion, men vi ønsker naturligvis ikke, at julen tager hyldeplads fra de andre varer, vi allerede har ude i butikkerne, så derfor valgte vi at designe en platform specielt til juleserien”, forklarer Marie Ihlemann. Samtidig sørger vognen i øvrigt også for, at serien præsenteres som det koncept, den er.

Serien skal udbygges
Stelton Christmas skal naturligvis udvikles over årene, der kommer, og Marie Ihlemann fortæller, at det dels kommer til at ske ved at designerne supplerer og udbygger de serier, der nu er lanceret, så forbrugerne kan samle på seriens elementer, og ved at nye designere kommer til med deres bud på Stelton Christmas, når der er rum og mulighed for det.

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Ny bestyrelse i Danske Kunsthåndværkere og Designere

25.03.2024Designbase.dk

Arkitektonisk præg

22.03.2024Designbase.dk

Fokus på bæredygtighed

19.03.2024Designbase.dk

Onlineplatforme er ansvarlige for bæredygtighedsudsagn

19.03.2024Designbase.dk

En ode til det legende design

18.03.2024Designbase.dk

Vi vil samarbejde med eksperterne

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023