God stemning i Paris

Maison & Objet i Paris kunne melde om fine besøgstal, og for indkøberne var der masser af spændende, nye produkter, der kan være med til at differentiere de danske interiørbutikker i fremtiden

Landscape - Elsewhere in nature. .

Maison & Objet var som vanligt, fristes man efterhånden til at sige, en succes. Der kom besøgende fra hele verden, og også en lang række danske indkøbere havde denne gang valgt at lægge vejen forbi. 

Hvert år tiltrækker Maison & Objet således godt 6.000 udstillere og mere end 160.000 besøgende og godt 6.000 journalister fra både Frankrig og fra resten af verden, og der er masser at se på i de ni udstillingshaller, der rummer godt 260.000 kvadratmeter.

Netop fordi Maison & Objet er så stor en succes, har man i øvrigt valgt at udvide med to nye messer: MAISON&OBJET ASIA, der løber af stablen første gang fra 10.-13. marts 2014 i Singapore og MAISON&OBJET AMERICAS, der første gang løber fra 12.-15. maj 2015 i Miami Beach.

Messekonceptet er det samme som messen i Paris og er således rene fagmesser, hvor producenter og designere kan møde branchens indkøbere.

Elsewhere
Trendtemaet på den netop afsluttede Maison & Objet i Paris var Elsewhere; en invitation til at tage på en indre rejse. En lyst til at komme væk og et ønske om en åbenhed i forhold til en verden, der ånder for design og for kunsten at leve.

Landscape er skabt af Elizabeth Leriche under overskriften Elsewhere in nature. Her gælder den en beroligende forståelse af landskaber, der føder vores sjæl og sind. En søgen efter steder, hvor der er højt til himlen, og hvor dørene åbnes til kreativiteten. Vi omskriver drømmen om en poetisk, sensitiv natur.

Mellem materialernes kraft og den smukke lethed opstår der en fysisk og spirituel flugt, der teleporterer os til nye horisonter – en følelsernes rejse.

Heliotropic er skabt af François Bernard under overskriften Elsewhere under the sun. 

En lysende og levende livsstil, hvor elementerne er festlige såvel som stille eller meditative såvel som pågående. 

Den varme, strålende sol skinner igennem alt. Men også Midnatssolen, de hvide nætter, kolde solstråler, der glimter som kviksølv, spiller en rolle.

Det himmelske element, som solen er, stråler af kreativitet. Den er underskøn, kunstnerisk, sexet og ind imellem kitchet og excentrisk, luksuriøs og legende – og uimodståeligt varm.

Beyond er skabt af Vincent Grégoire pour Nelly Rodi under overskriften Elsewhere in abysses and space. Her stiger vi ombord for en sidste rejse til fjerne egne. I udkanten af rummet eller på havets dyb. Vi dykker ned i det ukendte.

Et moderne skab, der er fyldt med kuriositeter; hav-punkere og havfruer sammen, robotter og astronauter,  der leder efter nye grænser. Uendeligheden, der giver ny næring til kreativiteten, og ord som bizar skønhed, underlig, mystisk og forbløffelse nævnes. 

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023