Georg Jensen i fremgang

2015 var et godt år for Georg Jensen, som oplevede salgsfremgang og åbnede nye butikker.

Den danske designvirksomhed Georg Jensen fik et godt år 2015. Virksomhedens årsregnskab for 2015 viser en salgsfremgang på 13 procent. Desuden åbnede Georg Jensens flere nye butikker, skriver detailfolk.dk.

Georg Jensen styrkede således i løbet af 2015 sin globale tilstedeværelse ved at åbne butikker i München, London, Taipei og Beijing:

Læs også: Georg Jensen åbner restaurant

”Væsentlige skridt blev taget i indsatsen for at udbrede Georg Jensens produkter til flere forbrugere og skabe en stærkere forretning”, siger Eva-Lotta Sjöstedt, administrerende direktør i Georg Jensen, i en kommentar til årsregnskabet.

Georg Jensens bruttoresultat steg med 15 procent til 708 millioner kroner, mens driftsresultatet steg til 44 millioner kroner.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

29.07.2025Designbase.dk

Dansk Erhverv: Alle er tabere med ny toldaftale med Trump

28.07.2025Designbase.dk

Kommunal emballagehåndtering gøre det dyrere at være dansker

24.07.2025Designbase.dk

Nets’ forklaring på nedbrud

22.07.2025Designbase.dk

Pas på med greenwashing

21.07.2025Designbase.dk

Ny rapport om det amerikanske marked

21.07.2025Designbase.dk

Flere butikstyverier og lavere moral i 2024

17.07.2025Designbase.dk

Internationalt design på jagt efter smidighed

16.07.2025Designbase.dk

Dansk erhvervsliv under pres

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023