Georg Jensen i fremgang

2015 var et godt år for Georg Jensen, som oplevede salgsfremgang og åbnede nye butikker.

Den danske designvirksomhed Georg Jensen fik et godt år 2015. Virksomhedens årsregnskab for 2015 viser en salgsfremgang på 13 procent. Desuden åbnede Georg Jensens flere nye butikker, skriver detailfolk.dk.

Georg Jensen styrkede således i løbet af 2015 sin globale tilstedeværelse ved at åbne butikker i München, London, Taipei og Beijing:

Læs også: Georg Jensen åbner restaurant

”Væsentlige skridt blev taget i indsatsen for at udbrede Georg Jensens produkter til flere forbrugere og skabe en stærkere forretning”, siger Eva-Lotta Sjöstedt, administrerende direktør i Georg Jensen, i en kommentar til årsregnskabet.

Georg Jensens bruttoresultat steg med 15 procent til 708 millioner kroner, mens driftsresultatet steg til 44 millioner kroner.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

15.12.2025Designbase.dk

Første dom for greenwashing

12.12.2025Designbase.dk

Højere kørselsfradrag og kørselsgodtgørelse i 2026

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Bæredygtig plastproduktion

11.12.2025Designbase.dk

Salling fortsætter ekspansionen i hovedstadsområdet

09.12.2025Designbase.dk

Byrder for 6 mia. kr. fjernes fra erhvervslivet

09.12.2025Designbase.dk

Iværksætterne hjælpes i gang

08.12.2025Designbase.dk

Danske digitale løsninger skal lette EU byrder for 87 mia. euro

08.12.2025Designbase.dk

Pas på, når der handles på udenlandske webshops

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023