Georg Jensen i fremgang

2015 var et godt år for Georg Jensen, som oplevede salgsfremgang og åbnede nye butikker.

Den danske designvirksomhed Georg Jensen fik et godt år 2015. Virksomhedens årsregnskab for 2015 viser en salgsfremgang på 13 procent. Desuden åbnede Georg Jensens flere nye butikker, skriver detailfolk.dk.

Georg Jensen styrkede således i løbet af 2015 sin globale tilstedeværelse ved at åbne butikker i München, London, Taipei og Beijing:

Læs også: Georg Jensen åbner restaurant

”Væsentlige skridt blev taget i indsatsen for at udbrede Georg Jensens produkter til flere forbrugere og skabe en stærkere forretning”, siger Eva-Lotta Sjöstedt, administrerende direktør i Georg Jensen, i en kommentar til årsregnskabet.

Georg Jensens bruttoresultat steg med 15 procent til 708 millioner kroner, mens driftsresultatet steg til 44 millioner kroner.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

10.10.2025Designbase.dk

Fratræk din købsmoms på bogføringstidspunktet

08.10.2025Designbase.dk

Sådan kan AI skabe værdi og styrke konkurrencekraften i SMV'er

07.10.2025Designbase.dk

Sådan beskattes personalegoder i 2026

07.10.2025Designbase.dk

Et mere robust betalingsberedskab hilses velkomment

03.10.2025Designbase.dk

Nye regler om grøn markedsføring skærper kravene til virksomhederne

02.10.2025Designbase.dk

Unik viden om ledere

01.10.2025Designbase.dk

For mange kommuner bruger slet ikke juniormesterlære

30.09.2025Designbase.dk

Højere bøder ved overtrædelse af arbejdsmiljøkrav

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023