Formland gik over al forventning

Fire dage med købelyst og besøgsfremgang på Formland Spring 2016 i MCH Messecenter Herning. Udstillerne glæder sig over begejstring og optimisme hos indkøbere fra 5.409 forretninger og 25 lande.

Der var masser af liv på Formland, som kunne melde om glæde, begejstring og optimisme og en 32 procents fremgang i antallet af besøgende..

Formland kan glæde sig over fremgang på alle parametre: udstillere, nyheder og besøgende. 12.522 besøgende fra 5.409 forretninger sugede 4.-7. februar til sig af design- og interiørmæssig næring på Formland Spring 2016. Fremgangen i antal butikker er på 32 procent sammenlignet med sidste Formland Spring.

”Vi er stolte og glade efter Formland Spring 2016. Når så mange mennesker mødes for at netværke, handle og lade sig inspirere, opstår der noget magisk. Vi er meget taknemmelige for den tillid, som vi er blevet vist af både udstillere og besøgende på Formland Spring 2016”, siger Formlands projektchef, Henriette Træholt.

Og de besøgende var handelsklare, lyder det fra Mogens Dahl fra IC Lauvring, som var en af de i alt 415 udstillere.

”Det er gået over al forventning, og jeg kan uden at blinke sige, at hver dag på Formland har været en god dag. De besøgende har ikke bare været positive og glade, men også handelsparate. Vi har især mødt mange nye kunder fra Sjælland denne gang”, siger Mogens Dahl fra interiør-virksomheden.

Det samme tilfredse smil finder man hos Annette Berg Skafsgaard, som er indehaver af Canett Furniture:’

 ”Vi har løbet rundt og har ordrer fra minimum 50 nye forhandlere med hjem. Dertil kommer ordrerne fra vores eksisterende kunder. Så vi er glade og trætte på den gode måde”, siger hun.

Det siger indkøberne
”Formland er det energitilskud, vi har brug for som indkøbere, butiksindehavere, trendsættere og presse”, siger Stig Lauritsen, indkøber for Paradehuset ved Gisselfeld, som besøgte Formland Spring på åbningsdagen.

”Vi kommer på Formland for at se på nye varer samt få ny inspiration og nye ideer, der kan smitte af på vores butikker. Vi kigger altid efter nye mulige samarbejdspartnere, så områder som Nordic Buzz finder vi især meget interessante”, fortæller Esben Hougaard, ansvarlig for indkøb i Magasin.

Fra ide til virksomhed
Formland bød også på mange spændende nye udstillere. På Nordic Buzz var 93 iværksættere fra Tyskland, Sverige, England og Danmark samlet. Blandt dem var virksomheden Kjær Bak, som laver tilbehør til Kay Bojesens træfigurer. Også de tager hjem fra Formland med en tyk ordrebog: 

”Det har kort sagt været overvældende. Fra vi kom torsdag, til vi lukkede søndag, har vi forvandlet os fra en ide til en rigtig virksomhed med mange kunder. Vi har fået super god feedback på vores produkter og har masser af ordrer med hjem, siger Karen Bak og Charlotte Kjær Pedersen, som står bag firmaet.

Uddeling af to priser
På Formland blev to priser uddelt søndag: Formland News, som gik til Zone for produktet ZonePEILI, og Formlands Bedste Stand, som gik til JH Engros, der havde skabt en spektakulær urskov. 

”Vi er glade og stolte over at Peili også har vundet Formland News Prisen.

Netop fordi det er en publikumspris uden filter, der bekræfter begejstringen for, hvor vi er med Zone lige nu, føler vi, at vi har fået forbrugernes anerkendelse, udtaler Michael Bruun, Commercial Manager hos Zone.

I øvrigt vandt Peili skålserien også prisen for mest innovative produkt på Maison & Objet i Paris.

 ”Vi har fjernet alt overflødigt og skabt en skål med låg, der er så tidsløs, at den kan bruges i mange år frem, og samtidig er den så nytænkende, at den kan bruges i mange sammenhænge: til tilberedning, servering, og opbevaring. Låget kan bruges som serveringsfad til fingerfood, tapas e.l. og er der en rest mad tilbage i skålen, kan fadet lægges på for opbevaring” fortæller Morten Lauritzen, der er en af design­erne fra VE2.

“Peili er også tænkt til brug i meget mere end køkkenet, hvilket vi glæder vi os til at præsentere henover 2016. Men lige nu glæder vi os over de første priser, som vi har modtaget, og vi ser det som et dejligt tegn på, at vores nye retning og designs finder plads på hylderne hos vores kunder til glæde for forbrugerne” slutter Michael Bruun.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023