Etablerede og nye brands: Formland gør en forskel

Musselmalede tallerkener, klassiske termokander og designikoner fra etablerede brands som Royal Copenhagen, Stelton og Georg Jensen kunne fra opleves på Formland side om side med håndlavet keramik, mundblæst glas og grafiske illustrationer fra nye brands.

20.08.2018

Sponseret

Formland

Den 69. udgave af interiør- og designmessen Formland i MCH Messecenter Herning bød foruden 502 udstillere på flere nyheder i form af blandt andet trendzonen HOUSE OF FREAKEBANA kreeret af STUDIE FLYHELSTED, trendcaféen Ma stylet af Atelier Cph og området Green Escape, hvor seks influenter havde stylet hver deres outdoor oase. Derudover var det også muligt at deltage i et væld af designtalks, hvor branchens skarpeste hjerner debatterede højaktuelle emner.

En platform for hele branchen

Blandt de flere end 500 udstillere på Formland kunne de besøgende fagfolk både gå på opdagelse hos dristige, upcoming designere og hos store, velkendte brands; heriblandt Stelton som i mange år har været fast udstiller på Formland:

- Vi er på 18 messer i efteråret. I sidste weekend var vi i New York, men der er ingen steder som Herning. Formland samler hele branchen, og det giver os en mulighed for at være på stikkerne. Det er vigtigt, at vi har et sted, hvor konkurrenter mødes, hvor kunder mødes, og hvor man simpelthen ser branchen, hvor den er bedst, siger Michael Ring, ejer af Stelton.

Hos designer og iværksætter Marie Graff, der står bag interiørvirksomheden Kodanska, var der også stor glæde efter en veloverstået messe:

- Det, jeg også elsker ved messen, er netværksmulighederne. Vi hjælper hinanden og deler ud af viden og erfaringer. Formland har været med til at sparke gang i min forretning, og det er meget surrealistisk at gå fra at være mere eller mindre ukendt til faktisk at være en forretning og et navn. Jeg har søgt volumen, og det har Formland givet mig - og på messen har jeg landet både nationale og internationale aftaler, fortæller Marie Graff.

Det var dog ikke kun udstillerne, der havde roser til Formland. Blandt de besøgende var der også mange positive tilkendegivelser. Heriblandt fra Lone Berthou, ejer af interiørbutikken CasaCasino:

- Formland har en helt speciel kreativ side, som man ikke finder andre steder. Det er det, der gør, at jeg kommer tilbage gang på gang. Jeg synes, det er et must at komme på Formland, hvis man har en forretning, fordi man får så meget med sig hjem, siger Lone Berthou, der har taget turen fra Charlottenlund fast to gange om året de seneste 20 år for at købe ind til butikken og møde nye leverandører.

Fire veloverståede messedage

Hos ledelsen i MCH er der stor glæde over de positive tilkendegivelser fra både udstillere og besøgende:

- Formlands position som messen, der samler branchen, er blevet bekræftet. Det glæder os, at Formland gør en forskel for både etablerede og nye brands, for store og små udstillere og for indkøbere. Udstillere og samarbejdspartnere fortjener ros for at have gjort sig umage. Indsatsen er blevet belønnet med besøg af 11.892 indkøbere og butiksmedarbejdere fra 35 lande. Det forpligter, og vi ser nu frem til at forberede Formland nr. 70, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Formland Spring gennemføres 31. januar-3. februar 2019.

Se highlights-video fra Formland Autumn 2018

Mere fra...

27.11.2023Formland

Sponseret

Speak Up!

27.11.2023Formland

Sponseret

Formland zoomer ind på gastronomiens verden

27.11.2023Formland

Sponseret

Formland’s grønne oplevelsesunivers

27.11.2023Formland

Sponseret

En branche i konstant udvikling kræver kreativ nytænkning

27.11.2023Formland

Sponseret

Formland investerer i fremtiden

Formlands Greenhouse bliver et oplevelsesunivers

06.07.2023Formland

Sponseret

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Copyright 2023