Designkicks til den moderne forbruger

Zone Denmark lancerer nu en SINGLES kollektion af stærke designprodukter, der lander i butikkerne – én ad gangen. De skal opfriske sortimentet med farverige dryp, booste salget og løfte shoppingoplevelsen.

”Jeg krummer ikke – hverken i sengen eller på bordet.”
”Mangler du én, der tørrer dine øjne og sletter sporene af spildt mælk?”
Citaterne er hentet fra hangtagget på henholdsvis en brødkurv og en køkkenrulleholder fra Zone Denmarks ny pop-up kollektion SINGLES. Intentionen er at servere positive oplevelser i form af intelligent designede dagligdagsprodukter, der på en ny og charmerende måde fortæller forbrugeren, hvad produktet kan.

”Vi har set et behov for at introducere flere unikke produkter til de forbrugere, der jævnligt besøger butikkerne, og som fanges af nyheder”, fortæller Michael Bruun, Design & Brand Manager hos Zone Denmark.

”Forhandlerne er under et enormt pres for at skabe spændende butikker, hvis ikke det hele skal tabes til online-handlen. Vi mener, at vi som leverandører har både et ansvar og en pligt til at gøre en indsats, der med stor sandsynlighed kommer begge parter til gode. I vores tilfælde mener vi, at vi med regelmæssige lanceringer af stærke designprodukter bakket op af inspirerende POS-materiale kan medvirke til at skabe den nyhedsværdi, og overraskelse som forbrugerne efterspørger”, vurderer han, og understreger: ”– selvfølgelig i kombination med at produkternes kvalitet er på plads, og prisen er i orden”.

Vægt på det frie valg
Zone Denmark har leveret livstilsprodukter i mere end to årtier og har taget del i detailbranchens udvikling på nærmeste hold. Og det er fra netop den indsigt, at ideen til SINGLES udsprang.

Kollektionen er fra starten tænkt som en række selvstændige produkter, der lanceres og indkøbes enkeltvis. Det betyder, at man som forhandler ikke forpligter sig til omfattende indkøb, men kan håndplukke de SINGLES, der passer til butikkens sortiment og kundetyper. Her tilfører de farver og nyhedsværdi og kan medvirke til at drive salget – uden at man skal rydde hele hyldemeter til store produktserier.

Tankerne om en mere uforpligtende tilgang til markedet omfatter også kunden. ”Den moderne, urbane forbruger er spontan og ikke nær så loyal over for butikker og brands som tidligere. Med SINGLES kan hun falde for et designobjekt uden nødvendigvis at skulle købe ind i et koncept, der lægger op til at samle en hel serie. Af samme grund udgør SINGLES oplagte gaveidéer til de designglade, der vil sætte pris på en brødkurv, en stak glasbrikker eller et teæg i et spændstigt design, der udfordrer normen”, fortæller Michael Bruun.

Både produkterne og kommunikationen er født med et menneskeligt ”touch” – f.eks. i form af overflader, der lokker til berøring eller den indbyggede humor i en designfeature. SINGLES lanceres derfor også med sit eget kommunikationsunivers, der charmerer sig ind på livet af forbrugeren og går i dialog med den nysgerrige kunde på vej efter næste designkick. ”Vi vil inspirere med SINGLES, men produkterne skal også efterlade plads til forbrugerens egne ideer og fortolkninger” forklarer Michael Bruun.

Et designdrevet brand
Det unikke design er en af grundpillerne hos Zone Denmark. Lige som brandets øvrige kollektioner er SINGLES nyfortolkninger af velkendte produkter, skabt i tæt samarbejde med erfarne danske designere. ”SINGLES er undfanget i krydsfeltet mellem erfaring og fri leg. De designere vi samarbejder med, byder ikke kun ind med deres kreativitet og sans for lækker formgivning” lyder det fra Michael Bruun, der har beskæftiget sig med design og boligtrends i hele sin karriere. ”Vi deler det samme værdisæt, og det giver blot endnu større indsigt i markedet og sans for, hvad der tricker forbrugeren, så det innovative kombineres med det kommercielle. Det er dét ”sweet spot”, vi ønsker at ramme med SINGLES, og som sætter produkterne i stand til at klare sig på egen hånd – fordi de skaber reel interesse og værdi”.

De ryster ikke på hånden hos Zone Denmark, men virksomheden kan faktisk også dokumentere et sikkert øje for design. Siden 2016 har virksomheden indkasseret hele 14 designudmærkelser – herunder tre Red Dot Design Awards – og Michael Bruun er sikker på, at der er flere kandidater blandt produkterne i SINGLES kollektionen. ”SINGLES er ikke sat i verden for at imponere, men for at invitere. Men priserne er en anerkendelse af, at vi gør det rigtige, så nu glæder vi os bare vildt til at præsentere SINGLES for forhandlere og forbrugere”, lyder det.

Den første SINGLES kollektion fra Zone Denmark præsenteres under Formland messen i august sammen med brandets andre spændende nyheder.

-PF

Relateret indhold

23.04.2024Designbase.dk

Imerco har momentum og skaber vækst

23.04.2024Designbase.dk

Ni designvirksomheder kæmper om den norske branches vigtigste priser

17.04.2024Witt

Sponseret

Espressokværnen til den kræsne kaffeelsker

15.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Flot 79NORD-nyhed fra Morsø

15.04.2024Brix Design A/S

Sponseret

Forårets magi og skønhed inviterer til pinsefest

11.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Essensen af kvalitet fra HOLM

10.04.2024Witt

Sponseret

Bryg kaffe som de professionelle baristaer

08.04.2024Designbase.dk

Hamonoya er ny distributør for Patisse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023