Danish LIVINGroom indtager Milano
På messen Salone Internazionale del Mobile i Milano har Danish LIVINGroom i år skabt et mere enkelt koncept med færre brands til gengæld er synligheden stor, fordi udstillerne har flere produkter med end tidligere.
Når Milano-messen Salone Internazionale del Mobile atter åbner dørene til en af de mest betydningsfulde events i møbel- og interiørbranchen fra den 12. til den 17. april, er det med nogle af Danmarks stærkeste brands samlet på én fælles stand; Danish LIVINGroom.
Her kan man møde virksomhederne BoConcept, Erik Jørgensen Møbelfabrik, Kähler Design, Génito, Pandul, LINAK og ABC-Reoler, der som helhed giver de besøgende fornemmelsen af et lille stykke Danmark, når de træder ind på standen. Det skriver innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster i en pressemeddelelse.
Danish LIVINGroom forstærker på den måde synligheden omkring de danske brands, hvilket kan være en udfordring på den store messe, hvor mange virksomheder kæmper om indkøbernes opmærksomhed.
Læs også: Fælles, dansk stand på Milano-messe
Tanken bag den fælles stand er, at de danske virksomheder får chancen for at udvikle nye forretningsmuligheder via kontakter til internationale arkitekter, indkøbere, forhandlere og journalister, forklarer Betina Simonsen, direktør for Lifestyle & Design Cluster, i pressemeddelelse.
Optakt til Milano-messen
Som forberedelse til den tilbagevendende møbelmesse i Milano afholdt Lifestyle & Design Cluster i januar sammen med Visit Denmark og Den Danske Ambassade i Rom en pressetur for italienske og franske journalister samt en event hos Design Werck i København.
På Design Werck blev både internationale og danske journalister indbudt til et smugkig på de produkter, som deltagervirksomhederne tager med på udstillingen i Milano.
Deltagelsen på Milano-messen har lært os, at det er meget vigtigt at bruge kræfter på forberedelsen, ligesom det også er vigtigt at se på, hvordan vi forbedrer aktiviteterne fra år til år, siger Betina Simonsen.
Formålet med preview-eventen var at understøtte udstillernes synlighed blandt internationale og danske medier forud for messen.