Brancheprofilen: Vi har været på en vanvittigt spændende rejse

Bettina Kross Larsen står i spidsen for Inspiration i Kolding Storcenter. Her har butikken slået dørene op for et nyt butikskoncept, som byder på nye produkter og oplevelser for alle sanserne.

Bettina Kross Larsen, butikschef i Inspiration, Kolding Storcenter.

Om Bettina Kross Larsen

Stilling: Butikschef hos Inspiration i Kolding Storcenter

Uddannelse: Isenkræmmer, 1984

Tidligere job: Hos Inspiration i Rosengårdscentret i knap 21 år

Hvad går jeres nye butikskoncept ud på?
Vi er med det nye koncept gået hen og blevet en livsstilsbutik. Det indebærer, at vi efter en total modernisering i februar 2015 nu står med en splinterny og stilren butik med lækkert inventar. Vi har blandt andet fået et loungeområde, hvor kunderne kan sidde og nyde en kop kaffe, og så har vi fået et køkken i butikken, hvor vi tit bager brød og kager. Det giver noget til både lugte- og smagssansen.

Det hele handler om at give kunderne en sanseoplevelse, når de besøger butikken, og det er vigtigt, at de føler sig godt tilpas. Vi har skåret lidt ned på sortimentet visse steder, men så har vi til gengæld udvidet med en masse nye produkter og leverandører. Vi har blandt andet fået småmøbler, delikatesser og blomster.

Hvordan har kunderne taget imod konceptet?
De har taget fantastisk godt imod det. Vi har fået mange positive tilkendegivelser, og det får vi stadig, selvom det snart er et år siden, at butikken genåbnede. Førhen var det tit sådan, at kunderne vidste præcis, hvad de skulle have og gik til kassen og købte det.

Nu går de meget mere rundt i butikken og bruger tid på at kigge og få idéer. De er positive, og det er vi i dén grad også.

Har hverdagen i Inspiration ændret sig for dig?
Jeg er en Inspirationspige helt ud til fingerspidserne, og med den nye, lækre butik, de nye produkter og de glade kunder betyder det, at jeg har fået en fornyet energi. Der sker så meget nyt, og vi kan se, at det er det helt rigtige, vi har fat i.

Jeg har selvfølgelig haft mere travlt på det seneste, men det er kun positivt, da travlheden og salget har givet pote på bundlinjen.

Vil der i løbet af 2016 komme flere nye tiltag?
Vi skal hele tiden være med, der hvor tingene sker. Det gør sig gældende inden for IT, inden for trends og inden for indkøbsoplevelser. Vi skal være aktive og synlige i butikken, og vi skal også i 2016 forny os på dette område.

Derudover vil vi også gerne bruge vores kundeklub meget mere. Vi vil skabe oplevelser for kunderne uden for åbningstiden og gøre mere ud af VIP-aftener.

Hvilke områder hitter mest hos dig?
Jeg kan rigtig godt lide områderne trends og boligindretning. Derfor passer det nye koncept godt til det, jeg selv står for. Det har været en vanvittigt spændende rejse, vi har været på gennem det sidste års tid, og det har været super fedt at få nye, lækre produkter ind – ofte som danske designere står bag. Det er tydeligt at se, at der ligger et godt håndarbejde i produkterne.

Desuden er jeg meget glad for at sælge, at have kontakt til kunderne og at skabe resultater.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.12.2024Designbase.dk

Kampagne skal hjælpe virksomheders digitale sikkerhed

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023