Brancheprofilen: Jul med Rikki Tikki

Kirsten Sander Iversen blev pr. 1. august ansat som salgschef hos Rikki Tikki. Hun er dermed startet i virksomheden i en af de travleste salgsperioder op til jul. Designbase har talt med Kirsten Sander Iversen om julen hos Rikki Tikki og om at starte i en af de mest hektiske perioder.

Kirsten Sander Iversen.

Om Kirsten Sander Iversen

Stilling: Salgschef hos Rikki Tikki siden 1. august 2015.

Uddannelse: Startede i lære som isenkræmmer i 1976 i Århus. Her stod Kirsten Sander Iversen i forretning i en række år.

Tidligere job: Sælger og salgschef hos Rosendahl, i alt 17 år.

Hvad forventer I jer af julehandlen 2015?
Hos os i Rikki Tikki forventer vi os en rigtig god julehandel. Det gør vi blandt andet fordi, der er meget positive tendenser i markedet, og fordi vi har fået stor opbakning fra forhandlerne.

Desuden har vi bygget julestuer op ved vores kunder, og til stor glæde for os har vi fået mere plads til julestuerne i år end tidligere. Det er dejligt, at butikkerne har lyst til at afsætte så mange kvadratmeter til os.

Hvordan har indsalget til julen 2015 været i forhold til julen 2014?
Indsalget har været godt og større end sidste års indsalg. Det er tydeligt at mærke, at kunderne og kæderne bakker op om de produkter, de har valgt i deres sortimenter. Også på forbrugersiden er julen et særligt stort hit i år. Forbrugerne begyndte nemlig tidligere end normalt at købe ind til deres egne julestuer – faktisk hele 14 dage tidligere. Jeg tror, at det måske kan skyldes den dårlige danske sommer, vi har oplevet i år.

De julestuer, vi har bygget op, er også blevet bygget op tidligere, end de plejer. Stuerne plejer at blive bygget op først i oktober, men i år har det været allerede midt september.

En af Rikki Tikkis julestuer..

Er der solgt flest produkter inden for klassisk eller moderne jul?
Det er helt klart den klassiske jul, der vinder. Nisser, guld og godt kunsthåndværk går man aldrig forkert af. Hos os i Rikki Tikki er vi jo tunge på jul, og vi spænder meget bredt. Jeg er særligt overvældet over, hvor godt det går med Trip Trap nisserne fra Etly Klarborg. Det er tydeligt, at forbrugerne virkelig har taget nisserne til sig; de er samleobjekter, og symboliserer samtidig den gode, gamle og klassiske jul.

Derudover er hr. og fru Rudolf fra Medusa et meget populært par. De er lidt mere moderne i udtrykket og har en helt særlig genkendelighed. Også Èn Gry & Sifs filtprodukter vinder stort indpas, mens Jette Abildgårds klassiske juleserie også storhitter.

Hvordan har det været at starte som salgschef i en af de travleste salgsperioder?
Det har været en spændende og god udfordring. Selvom jeg har over 30 års erfaring i branchen, er der altid nye ting, man kan blive udfordret på. Det er blandt andet også det, der gør det så spændende at være i denne her branche.

Jeg har været så heldig at opleve en kæmpe opbakning fra både kunder og fra mine nye kollegaer. De har alle taget rigtig, rigtig godt imod mig. Endvidere er Rikki Tikki et fantastisk firma at komme ind i, og jeg er meget overvældet over hele min opstart, som har været fantastisk – langt ud over det sædvanlige.

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023