Brancheprofil: “Farver er statements”

Hos Copenhagen Design går identitet og farver hånd i hånd. Designbase har taget en snak med CEO og ejer af designraketten, Kim Rasmussen; om nye samarbejdspartnere, ekspansionseventyr og om det at repræsentere et anerkendt brand som Pantone.

Clinique Green. Foto: Copenhagen Design. .

Der er sket en hel del hos jer i Copenhagen Design – blandt andet nye samarbejder. Kan du fortælle lidt om dem?
Vi har arbejdet hårdt på at få et omfattende agent- samt distributør-set-up i så mange lande som muligt,  og vi har ligeledes fokuseret på retailers og web-giganter som Boozt og Amazon. Vi har desuden valgt at gå benhårdt efter ‘customisation’, hvor vi udvikler unikke produkter i virksomhedernes farver, da det gør virksomhedernes brandidentitet endnu mere synlig. Vi laver blandt andet lavet produkter til Estée Lauder i New York, hvor vi har udviklet et sortiment af produkter i customfarven “Clinique Green”, som skal bruges af Clinique til promotion events i blandt andet Macys og Bloomingdales. Herudover arbejder vi med kunder som LMVH-gruppen i Frankrig, hvor vi laver produktlinjer til nogle af deres brands.

Hvad tror du jeres arbejde og Pantone-varemærket har bidraget med i de samarbejder?
Pantone er jo bedst kendt for deres farvesystem, Pantone Matching System (PMS), som anvendes af designere, arkitekter, grafikere, kunstnere samt virksomheder, der benytter sig af deres farver. Vi er enormt stolte af at repræsentere Pantone og heriblandt deres farver inden for lifestyle og home. Med dette samarbejde kommunikerer vi et udtryk med farverne, som er med til sammen med vores stringente design at give vores produkter et statement.

I har netop etableret et selskab i USA. Hvorfor har I besluttet jer for det?
Vi har et stærkt samarbejde med Pantone, og derfor blev det en naturlig del af vores strategi at etablere os i USA, da det er deres hjemmemarked. Med eget Copenhagen Design-selskab og pluklager i Tennessee, kan vi nu servicere kunder som MoMA i New York og mange flere, hurtigt og effektivt. Samtidig blev vi i den forbindelse en del af Pantones marketingskalender, som nu koordineres med vores egen. Det betyder, at vores koncept stort set er det eneste, der bliver markedsført med Pantones farvesystem.

Mange virksomheder oplever i øjeblikket flaskehalsleveringer som følge af coronakrisen. Kan I også mærke det hos Copenhagen Design?
Vi er endnu ikke så hårdt ramt. I slutningen af 2020 købte vi en del ind, fordi vi har forberedt os på ekspansionen til USA, så vi har været fyldt godt op på lagrene i såvel Danmark som i USA. Men selvfølgelig bliver vi alle ramt af så omfattende en udfordring, og vi er nødt til at håndtere det efter bedste evne.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

08.11.2024Designbase.dk

Carina Seth Andersson får Prins Eugen-medalje 2024

07.11.2024Designbase.dk

Årets farve varsler optimisme

31.10.2024Droppery

Sponseret

Rivièra Maison samarbejder med Droppery for at tilbyde sømløs dropshipping

31.10.2024Witt

Sponseret

Effektiv GPS-tracker fra PowUnity hjælper stjålet cykel tilbage til sin ejer

31.10.2024Designbase.dk

Forbrugerombudsmandens ny anbefalinger om miljømarkedsføring

30.10.2024Designbase.dk

Kampen skærpes mod ulovlige produkter på onlineplatforme

29.10.2024Designbase.dk

Flere åbne butikker skal skabe mere liv i lokalsamfund

28.10.2024Designbase.dk

Få styr på reglerne for prismarkedsføring inden Black Friday

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023