Bahne vil indtage markedet for firmagaver
Bahne har en ny plan: Detailkæden vil indtage markedet for firmagaver. Det skal Bahnes marketingdirektør stå i spidsen for.
Detailkæden Bahne har her efter sommerferien sat gang i et nyt projekt, som skal hive millioner hjem til virksomheden.
Projektet går ifølge Børsen ud på, at Bahne vil indtage markedet for firmagaver. Det er et projekt, som virksomhedens marketingdirektør, Thomas Rendtslev, skal styre.
Læs også: Bahne står skarpere end nogensinde
Thomas Rendtslev kalder markedet for presset, men med stort potentiale.
Det er et hårdt presset marked, fordi der er så mange, der gerne vil ind, og fordi der er mange, der tilbyder helt specifikke produkter til næsten ingen penge. Sådan gør vi ikke, siger han.
Bahne vil lokke med alternativer
Ifølge marketingdirektøren vil Bahne lokke med alternativer til de velkendte cellofansvøbte vinflasker og blomster i brunt papir.
Vi ser et stort potentiale i, at vi ikke blot kan tilbyde vingaven, men at vi også kan tilbyde sortimentet fra vores detailforretninger. Vi tror på, at et stort og alsidigt sortiment kan gøre en forskel, fortæller han til Børsen og fortsætter:
Man kan ikke blive ved med at give Kähler-vasen hvert år. Ikke et ondt ord om Kähler, men vi er gode til at tilbyde noget nyt i forhold til det traditionelle.
Der er mange penge i det
Hvor mange penge detailkæden regner med at hente hjem på salget af firmagaver, vil Thomas Rendtslev ikke afsløre. Han fortæller dog, at der er mange penge i projektet.
Det er ikke noget, vi gør for 10 millioner kroner - der er mange penge i det her. Det handler bare om at udnytte det potentiale, vi allerede har, lyder det.
Læs også: Vi er mange, der efterspørger én samlet messe
Bahne er allerede gået i fuld gang med at ansætte nye medarbejdere til projektet, som også indbefatter andre aspekter af handel med erhvervslivet kæden har eksempelvis fået til opgave at indrette otte hotelværelser.
Bahne-kæden har eksisteret siden 1965 med første butik i Slagelse.