Add this: 

LEDELSE & DRIFT

5 hurtige til Samira Kudsk

Med mere end 20 års erfaring med at skabe interessante kommunikationsløsninger for toneangivende og high-end brands er Samira Kudsk nærmest ikke til at komme uden om i den danske livsstil- og designbranche. Her kan du læse mere om, hvad der driver Samira Kudsk i hendes arbejde og i samarbejdet med danske og internationale brands.
Af Sara Skovgaard Munk | 28. nov 2017 |
Samira Kudsk.

Hvad er det ved dit arbejde, der driver dig?

Jeg gik selvstændig med Samira Kudsk PR, fordi jeg i bund og grund brænder for æstetik. Når jeg ser et design for første gang, skal der være en klar rød tråd mellem designet og funktionen. Når der er dét, så bliver min gejst tændt med det samme. Tidligere, inden jeg startede for mig selv, sad jeg i 8 år hos Georg Jensen, og elskede hver eneste kollektion! Men jeg skulle alligevel altid holde mig til ét brand, men i dag, hvor jeg kan bestemme selv, kan jeg sprede min begejstring udover en palet af skønne designs og endda arbejde tæt sammen med de dygtige designere, vi har her i Danmark, og det er det, som driver mig! 

Hvordan er en almindelig dag for dig på kontoret?

Jeg føler mig så utrolig heldig, for hver morgen kan jeg heldigvis springe morgentrafikken over og trisse ned af trapperne fra 3. sal til stuen, hvor mit dejlige kontor med tilhørende showroom ligger. Jeg kan godt lide mit rolige hjørne her på Frederiksberg med udsigt over efterårsgule Søndermarken og med den pulserende Carlsberg-by i ryggen. Her er altid et herligt liv af stylister og journalister, som kigger forbi for at se, hvad vi har på ”udlåns-menuen” fra vores dygtige brands, som jeg virkelig er stolt af! Så på en almindelig dag har jeg næsten altid et møde eller to i bogen og en livlig telefon.    

Hvad gør I for at skille jer ud som PR agentur?

Vi ligger lige på hjørnet af rolige Frederiksberg, og udefra ser vi måske ikke ud af så meget, men så snart du lukker den grønne hoveddør op, afslører det beskedne ydre vores flittige lille kontor. Vi er utrolig opsatte på at alle, redaktør til assistent føler sig hørt og serviceret. Jeg har både store hvaler og små krebs i mit akvarie af et PR bureau, og alle skal føle, at vi rummer og favner dem og deres behov, og jeg er helt sikker på, at det er dét, som folk bemærker hos os. Her er ingen mere end andre, og det er gennemsyret i ALT, vi foretager os.  

Hvordan finder I de brands, som skiller sig særligt ud?

Det er snart 7 år siden, jeg startede op, og dengang var jeg enormt opsøgende over for netop de brands, som jeg selv holdt af, og det er jeg sådan set blevet ved med! Jeg går faktisk ikke ind i et PR-samarbejde, hvis ikke jeg selv tror 100% på designet og produktet. Det kan selvfølgelig lyde som en kliché, men hvis ikke jeg har mavefornemmelsen i orden, så kan jeg næsten ikke sove om natten. Nu, her 7 år senere, er det ikke længere kun mig, der løber rundt og banker på døren hos de dygtige og kreative brands. De har efterhånden også fundet vej til mig, og det er jeg utrolig glad for at have opbygget.  

Hvad er det ifølge dig design kan? 

Jeg bliver oprigtigt glad og varm, når jeg ser, at et design har en funktion. Design må endelig ikke bare være ”nips og pynt”. Jeg bor selv forholdsvist enkelt, og nyder hver eneste gang, en designer formår at skabe noget, som rummer lige dele simplicitet og funktionalitet.  

Anbefalede showrooms