5 hurtige til Peter Rønn, Adm. direktør i Kop & Kande

Det går godt for Kop & Kande. Senest har isenkræmmerkæden kunne præsentere et yderst tilfredsstillende årsregnskab, samtidig med at kædens butikker har indsamlet et rekordstort beløb i den gode sags tjeneste. Designbase har talt med adm. direktør Peter Rønn.

Peter Rønn, adm. direktør i Kop & Kande..

I har netop doneret over 860.000 kroner til Julemærkefonden. Hvorfor laver Kop & Kande en velgørenhedskampagne som denne? 

Vi har valgt at støtte Julemærkefonden, fordi fonden har mange af de samme værdier som Kop & Kande. Julemærkefonden passer på de børn, der har det svært, og gør en positiv forskel i børnenes hverdag. De er nærværende og har en hjertevarme, og for os er det vigtigt, at man har hjertet på rette sted. Det passer godt i forhold til vores egen værdi om at være nærværende og lokalt forankret. Vi er utrolig stolte over at kunne gøre en forskel. Og med dette beløb kan vi finansiere et ophold for i alt 13 børn. 

Hvorfor er det vigtigt, at virksomheder tager initiativer som disse? 

Vi har valgt kun at samarbejde med Julemærkefonden, fordi vi oplever, at et højere beløb til én virksomhed har større effekt, og det vil vi hellere, frem for at sprede en masse småbeløb ud over flere virksomheder. Vi synes, at det er vigtigt at hjælpe – især børn, der har det svært i livet. Det skaber stolthed ude i butikkerne, og så er det selvfølgelig også en god måde for os at signalere over for forbrugerne, at vi gerne vil gøre en forskel. Derfor er det også noget, jeg forestiller mig, at vi bliver ved med.

I har også lige præsenteret et årsregnskab, der viser et samlet nettooverskud på 80 millioner for kædens butikker – hvad er lykkedes? 

Den helt store forskel er vores kultur. For at være ærlig - så sælger vi jo allesammen de samme varer. Vi gør meget ud af at sælge den rigtige vare til kunden – også selvom det ikke nødvendigvis er den dyreste eller giver den største besparelse. Derudover har vi nogle medarbejdere og indehavere, der knokler og går helt vildt meget op i at give god service og rådgivning til kunderne. Det lyder banalt, men det virker bare.

Hvilke spændende projekter har i ellers gang i for tiden? 

På nuværende tidspunkt er sammenhængen mellem vores web-shop og de fysiske butikker vores primære fokusområde. Vi vil for eksempel gerne have, at butikkerne kommer til at overtage en del af kundernes ordrer, og så bliver det fremover muligt at se lagerstatus på butikkernes produkter via hjemmesiden. Vi kan mærke, at kundernes adfærd har ændret sig – der er færre på gågaden og flere online – og derfor bruger vi mange kræfter på vores hjemmeside. Ingen kunder må gå forgæves hos Kop & Kande.

Hvordan vil I hos Kop & Kande fortsætte det gode resultat? 

Vi gør meget ud af at møde medarbejderne ude i butikkerne, men vi afholder også medlemsmøder flere gange om året, hvor vi blandt andet fortæller om vores mål og visioner. Dermed er alle klar over, hvilken retning virksomheden arbejder i. Vi synes selv, at vi har branchens allerdygtigste medarbejdere, og det skyldes blandt andet deres faglige viden og tilgang til kunderne. Og så gælder det selvfølgelig også om at finde de gode produkter og skabe spændende koncepter og få dem markedsført ordentligt.   

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023