5 hurtige til Frank Siim Sørensen, administrerende direktør for Inspiration

Frank Siim Sørensen er administrerende direktør for butikskæden Inspiration. Designbase har talt med ham om, hvor Inspiration står i markedet, og hvad kædens planer for fremtiden er.

Hvem er Inspirations målgruppe?
Inspirations målgruppe er primært kvinder, der går op i hjem og bolig. Det er dem, der har en interesse i det gode udstyr og som også interesserer sig for, hvilke trends der eksisterer omkring boligen.

Vi kan desuden ud fra målinger se, at interessen fra de 25-35 årige er vokset eksplosivt over de seneste to år. Vi er i gang med en større modernisering af vores butikker, og det betyder også nye varer på hylderne. Mange af disse varer i vores nye sortiment taler til en lidt yngre målgruppe end førhen, hvilket er meget spændende for os at arbejde ud fra.

Hvilket image vil I hos Inspiration gerne udtrykke?
Vi vil gerne udtrykke det image, at man bliver inspireret af at være i vores butikker. Tidligere handlede det inden for vores branche meget om gaveindkøb, og det var begrænset, hvor mange forbrugere der egentlig købte produkter til dem selv.

Vi går meget op i, at der i Inspiration altid skal være noget at komme efter – hvad enten det handler om lækre gaver, selvforkælelse eller det nyeste udstyr. Vi vil gerne have det image, at vi er en forretning, man ikke ”bare” går forbi. Man skal derimod have lysten til lige at smutte ind og se, hvad vi har at byde på i dag. Derfor er en stor del af vores sortiment udskifteligt.

Hvad er Inspirations mål?
Vores overordnede mål er at være danskernes foretrukne leverandør af livsstilsprodukter. Når vi siger foretrukne, er det ikke ensbetydende med, at vi skal være de største. Men vi vil gerne være dem, som kunderne foretrækker af de kæder, der er tilgængelige.

Læs også: 5 hurtige til Bettina Kross Larsen, Inspiration, Kolding Storcenter

Derudover har vi et mål om, at vi gerne vil stå med en mere ensartet profil over for forbrugerne. Vores butikker skal være tro mod vores koncept, og derfor er vi i gang med en runde, hvor vi moderniserer og nyetablerer.

Hvordan går det rent økonomisk for Inspiration?
For tre år siden overtog vi forretningen med et meget stort underskud. Siden da er det gået i den rigtige retning. Vi er ikke helt der endnu, hvor vi gerne vil være, men vi forbedrer det år for år. Det har vi gjort i 2015, og det kommer vi også til i 2016.

Vi har valgt at gå den hårde vej, hvilket betyder, at vi optimerer vores drift samtidig med, at vi investerer kraftigt i vores butikker og digitalt. Det betyder dog også, at det tager længere tid at nå de økonomiske mål. Men vi følger vores plan, som vi lagde for tre år siden.

I hvilken retning er Inspiration på vej hen?
Vores helt store fokus er at få færdiggjort moderniseringerne og det nye butikskoncept. Derudover er vi er på vej til at etablere flere multi-brand butikker med fokus på den gode kundeoplevelse – både digitalt og fysisk. Vi arbejder meget med vores digitale platforme lige nu, og vi har også ambitioner om at folde det ud til andre lande end Danmark. Derfor er vores intention at få ryddet godt op herhjemme og få prøvet nogle ting af for at få skabt det helt rigtige koncept.

Relateret indhold

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

15.04.2024Designbase.dk

Dansk Erhverv kalder på regulering for Temu

12.04.2024Designbase.dk

Nye værktøjer gør ESG-rapportering til en vækstmotor

11.04.2024Designbase.dk

Undgå cyberangreb med ny varslingstjeneste

10.04.2024Designbase.dk

Tag Ansvarlighedstjekket

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023